Wanita Ini Tergamak Sembunyi Pistol Berpeluru Dalam "Anu"nya...

Pistol Smith and Wesson .22 yang disorok Ashley Cecilia Castaneda (gambar kanan) dalam bahagian sulitnya. - Foto wacotrib.com
Waco, Texas - Polis menemui pistol berpeluru dalam bahagian sulit seorang wanita yang ditahan kerana kesalahan trafik semalam.

Jurucakap polis Waco, Sarjan W Patrick Swanton, berkata kereta Toyota Land Cruiser dinaiki wanita itu dan seorang lelaki ditahan kerana kesalahan trafik kira-kira jam 11 malam (waktu Texas) dan kemudian menemui 2.7 gram dadah jenis methamphetamin di bawah tempat duduk pemandu dikenali sebagai Gabriel Garcia, 30.

Sebanyak 29.5 gram lagi methamphetamin dan satu set penimbang digital ditemui dalam beg tangan wanita itu, Ashley Cecilia Castaneda, 31.

Ketika dibawa ke Penjara Daerah McLennan, wanita itu memberitahu ada pistol Smith and Wesson .22-dalam bahagian sulitnya.

Menurut Swanton, seorang polis wanita kemudian mengeluarkan pistol itu dan terkejut kerana kelopaknya berisi penuh peluru dengan satu berada dalam laras sedia untuk ditembak.

“Peluru berada dalam laras amat membahayakan kerana pistol berkenaan boleh tertembak jika pergerakan badan menekan picunya,” katanya.

Selain menghadapi dakwaan memiliki dadah, wanita itu juga didakwa kerana membawa senjata tanpa lesen. - wacotrib.com