Peminat Tinggalkan Stoking Untuk Bebaskan Dobby Dari Kotak Kaca


Para peminat siri filem epik Harry Potter pasti akan mengenali dengan watak Dobby, si goblin kecil yang cukup baik hati di dalam filem itu.

Walaupun watak ini telah dimatikan dalam sekuel Harry Potter yang terakhir kerana dibunuh oleh watak jahat bernama Bellatrix, peminat filem tersebut masih lagi mengingati babak di mana Dobby telah dibebaskan oleh tuannya sebelum itu.

Mungkin terbawa-bawa dan terlalu fanatik dengan filem itu, segelintir peminat yang mengunjungi watak Dobby di Warner Bros. Studio Tour di London, Britain telah bertindak meninggalkan stoking mereka sebagai tanda pembebasan Dobby yang dijadikan bahan pameran di situ.

Menerusi filem itu, Dobby yang merupakan kuli atau makhluk suruhan manusia itu mesti dibebaskan oleh tuannya melalui pemberian pakaian sebagai hadiah kepada dirinya.


Dobby telah dibebaskan selepas dia dihadiahkan sehelai stoking secara tidak sengaja oleh tuannya ketika itu.

Jadi, peminat-peminat yang mengunjungi tempat pameran itu telah berjenaka dan bertindak melakukan perkara yang sama kepada patung Dobby di situ.

Akaun laman makro twitter Hogwart Logic telah memuat naik satu gambar yang menunjukkan situasi tersebut dan ia telah menarik perhatian ribuan pengguna termasuk penulis buku itu sendiri, J.K Rowling. -Agensi