"DAP Hanya Memikirkan Hak Sukan Israel..", - Dr. MAZA

Mufti Perlis, Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin 
ALOR SETAR – Mufti Perlis, Profesor Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin membidas DAP dengan mengatakan parti politik itu hanya memikirkan tentang kepentingan hak Israel, namun "kabur" terhadap hak rakyat Palestin yang tertindas olej rejim laknatullah itu.

Beliau dalam kenyataannya turut memuji langkah kerajaan menyekat dua atlet sukan luncur angin Israel daripada menyertai satu pertandingan sukan itu di Langkawi, Kedah.

Kata beliau, langkah tersebut adalah tepat memandangkan sukan tidak boleh berpisah dari kemanusiaan walaupun keputusan kerajaan tersebut dikecam teruk oleh pemimpin DAP.

"Saya ingin memuji pendirian YB KJ (Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar). 

"DAP hanya memikirkan hak sukan Israel namun tidak begitu nyata selama ini pendirian DAP terhadap hak kemanusiaan rakyat Palestin,” katanya dalam satu kenyataan di laman Facebook beliau semalam

DAP Perak semalam membantah langkah Kementerian Belia dan Sukan menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi hari ini.

Sehubungan itu Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin menuduh kerajaan menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa tersebut. –Kedahnews.com