Kereta Terbabas Langgar Tembok Dan Terbakar, Lelaki Nyaris Rentung

Gambar Hiasan
BUKIT MERTAJAM – Seorang pemandu nyaris rentung selepas keretanya hilang kawalan sebelum terbabas melanggar tembok dan terbakar di Jalan Kulim – Bukit Mertajam, di Machang Bubuk, di sini malam tadi.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang berkata mangsa seorang lelaki berusia lingkungan 30-an bersendirian ketika memandu kereta jenis Perodua Myvy sebelum terbabas dan tersepit di tempat duduk pemandu.

Katanya bomba menerima panggilan kecemasan pada pukul 11.06 malam dan jentera pertama tiba di lokasi kejadian kira-kira 12 minit kemudian.

“Semasa jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Bukit Mertajam tiba di lokasi, mangsa yang tersepit itu telah berjaya diselamatkan orang ramai yang berada di situ.

“Kemalangan itu menyebabkan bahagian enjin, tempat penumpang hadapan dan tempat pemandu kereta berkenaan terbakar dan bomba berjaya memadamkan kebakaran tersebut,” katanya di sini hari ini.

Jurucakap itu berkata pihaknya berjaya mengawal kebakaran daripada merebak ke bahagian lain pada pukul 11.20 malam dan api berjaya dipadam sepenuhnya kira-kira sembilan minit kemudian.

Katanya mangsa telah dihantar ke Hospital Bukit Mertajam untuk rawatan dan keadaannya dilaporkan stabil. – BERNAMA