Penumpang "Throll" AirAsia "Now Everyone Can Sleep At Airport"?


Keadaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) di Sepang pada Selasa dikatakan huru-hara ekoran beratus-ratus penumpang terkandas gara-gara ramai juruterbang AirAsia dilaporkan cuti sakit.

Hal tersebut dikatakan telah menyebabkan ratusan penerbangan terpaksa ditangguhkan dalam tempoh tertentu, manakala 10 penerbangan terpaksa dibatalkan.

Difahamkan, kebanyakan penerbangan yang terjejas adalah bagi perjalanan tempatan dan bagi penerbangan antarabangsa, yang dibatalkan adalah perjalanan ke Lapangan Terbang Don Meuang di Bangkok.


Kekecohan yang berlaku di KLIA ini turut menjadi viral di media sosial baru-baru ini.

Beberapa penumpang menyifatkan kejadian ini sebagai hari terburuk dan menukar moto AirAsia kepada bentuk "throll" yang berbunyi  “Now everyone can sleep at airport”.

Memetik laporan dari mStar Online, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Bhd, Tan Sri Tony Fernandes mengesahkan sekurang-kurangnya 12 juruterbang telah menghidap selesema ketika hari kejadian.


Dalam pada itu, sumber kakitangan KLIA2 turut memaklumkan jadual penerbangan AirAsia kini telah kembali beroperasi seperti biasa. -Kedahnews.com