"Kami Mohon Maaf Isu Selfie Sambil Breastfeeding" - Pemilik #Feedmilk


Susulan dari isu ibu muda ambil gambar selfie sedang menyusukan anak lalu dimuatnaik di Facebook yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini, pemilik jenama pakaian khusus buat ibu yang menyusukan bayi memohon maaf kerana terasa tempiasnya.

Ini kerana ada dalam kalangan ibu yang dikecam kerana bertindak demikian mungkin merupakan pelanggan mereka.

Tindakan mengambil gambar selfie tersebut, biasa dilakukan pelanggan mereka yang puas hati dengan faedah yang diperoleh daripada pakaian dibeli lalu ingin memberikan testimonial kerana teruja mereka kini boleh menyusukan anak di tempat awam tanpa bimbang aurat terbuka.

Begitupun, gambar-gambar testimonial pelanggan terbabit dikaburkan wajah mereka, dan bukanlah terang-terangan untuk tontonan di Facebook peribadi.

Itulah antara penerangan yang diberikan wakil jenama Feedmilk kepada media berkenaan isu yang hangat diperkatakan itu.

Berikut di bawah adalah permohonan maaf yang dimuatnaik pemilik jenama pakaian yang memudahkan ibu menyusukan bayi ini, sepertimana di muatnaik di Facebook mereka.
“KAMI MOHON MAAF ISU SELFIE SAMBIL BF “

( ibu yg menyusu sahaja WAJIB baca )

Sebagai sebuah jenama yang berdiri dengan ibu-ibu menyusu sebagai customer. Kami ingin memohon maaf di atas gambar selfie ibu yang menyusu dan telah dikecam oleh ramai orang.

Gambar yang kami poskan dan kami terima sangat banyak bukanlah dibuat-buat. Tetapi di atas keberkesanan kami membantu mereka menyusu di tempat awam dengan teknologi ‪#‎SelamberSelak‬ ini.

Itu ialah testimoni selepas menggunakan baju menyusu feedmilk. Mereka mungkin excited dan teruja kerana sebelum ini susah untuk menyusu di public, dan bila memakai baju kami, mereka hepi dan share gambar dengan semua org untuk berinspirasi, tetapi di salah erti.

Oleh itu, Kami berbesar hati menerima gambar customer kami, tetapi gambar memakai baju feedmilk dan memegang baby itu sudah memadai.

Diharap kita semua dpt terus menyusukan anak dimana sahaja kita berada dengan baju menyusu Feedmilk walaupun mereka ramai tidak paham ttg apa kita buat dan pakai. Walaupun kdg2, sedih bila tgk ibu2 sendiri juga menjatuhkan ibu2 yang menyusu dipublic. Tapi mungkin die tak kenal Feedmilk lagi..hehe

*LIKE dan berikan KOMEN positif tanda anda bersama Feedmilk !

Apapunn.. Jangan SELFIE! Dan post di FB.. .

‪#‎feedmilk‬ ‪#‎nursingwear‬ ‪#‎nursingshirt‬ ‪#‎feedmilktee‬ ‪#‎leadingbrands‬‪ #‎trendynursingwear‬
Tinjauan kami mendapati jenama Feedmilk tersebut mendapat sambutan yang cukup hangat dalam kalangan ibu yang menyusukan bayi.

 Namun seperti pesanan mereka dalam posting di atas, janganlah pula selfie dan pos di Facebook sekalipun teruja kerana menemui pakaian yang amat membantu urusan yang selama ini taboo.

Apa pun tahniah kami ucapkan kepada pemilik jenama ini yang masih muda namun berjaya tampil dengan perniagaan unik dan amat membantu para ibu terutama kaum muslimah.

Semoga perniagaan jenama tersebut diberkati dan terus berjaya. –Kedahnews.com