Lelaki Letak Pokok Pisang Di Lubang Jalan Tampil Mohon Maaf


BALING - Niat baik seorang lelaki meletakkan batang pokok pisang pada lubang jalan untuk menarik perhatian pihak bertanggungjawab menjadi viral di media sosial Facebook.

Bagaimanapun, kebanyakan pengguna Facebook mengecam Jabatan Kerja Raya (JKR) dengan tuduhan melulu.

Berikutan itu, lelaki terbabit, Tarmizi Nazir, 43, tampil membuat permohonan maaf kerana tindakannya itu disalah anggap hingga menjejaskan nama baik JKR.

Menurutnya, jalan di Kampung Lanai yang menghubungkan Grik dan Kelantan dari arah Alor Setar sepanjang 60 kilometer rosak dan berlubang dipercayai kerana tidak dapat menampung tekanan air dari bawah tanah akibat paip bocor.

"Limpahan air paip penduduk itu di bawah tanggungjawab kampung dan saya letakkan batang pokok pisang di situ sebab tak ada tindakan selepas seminggu ia diadukan.

"Tengok-tengok tindakan saya ini jadi viral di Facebook... mereka yang tak tahu punca sebenar terus kecam JKR sebab anggap JKR bertanggungjawab sedangkan paip itu milik penduduk.

"Jadi, saya minta maaf sebab menjejaskan nama baik JKR," katanya.

Katanya, tindakannya meletakkan batang pokok pisang bukan bertujuan memalukan mana-mana pihak sebaliknya mahu mengelakkan kejadian buruk.

"Saya harap semua pihak faham, niat saya bukan nak burukkan JKR. Saya letak untuk tindakan awal pihak kampung sebab dah ada kemalangan kecil disebabkan lubang itu," katanya.

Dalam pada itu, isu lubang pada jalan itu sudah dapat diselesaikan pihak kampung dan JKR turut memainkan peranan penting membuat turapan.

Sumber: Sinar Harian