Tidak Gentar Islamophobia, Dolce & Gabbana Perkenal Busana Muslimah


Meskipun di negara barat masih lagi belum surut dengan sentimen Islamophobia, namun gergasi fesyen dunia, Dolce & Gabbana tidak teragak-agak apabila dilapor bakal mengeluarkan koleksi terbaharu yang akan memeranjatkan penggemar fesyen sedunia.

Empayar fesyen yang diterajui dua sahabat dari Itali, Domenico Dolce dan Stefano Gabbana sebelum ini dikenali sebagai rumah fesyen yang banyak mengeluarkan koleksi-koleksi houte couture dan bercitarasa mewah.
.
dolce-2
dolce-printed-hijab
dolce-dolce

Koleksi pakaian yang dikeluarkan Dolce & Gabbana juga seringkali jadi pilihan ramai selebriti antarabangsa ketika menghadiri majlis-majlis tertentu seperti malam gala anugerah yang berprestij.

Terkini yang dipetik dari media antarabangsa, wanita muslimah yang menggemari dan meminati koleksi pakaian jenama terkenal ini boleh memilikinya.

Mungkin kekangan harga bakal menjadi penghalang bagi kebanyakan orang, namun bagi yang ‘berada’ dan gemarkan rekaan Dolce & Gabbana pasti akan teruja dengan koleksi terbaharu mereka ini.
Taylor Swift menggayakan dress mewah Dolce & Gabbana di Country Music Award 2013.

Nampaknya semakin ramai pereka fesyen terkenal mula memahami citarasa wanita-wanita muslim seluruh dunia. Diharapkan gaya muslimah akan terus mendominasi dunia fesyen suatu hari nanti.

Semoga koleksi terbaharu Dolce & Gabbana ini juga, akan mencetuskan inspirasi buat pereka fesyen lain untuk menghasilkan koleksi pakaian yang lebih sopan dan sesuai dipakai oleh wanita-wanita yang menjaga aurat mereka. –Kedahnews.com