Tun M Senada Dengan Perdana Menteri Tentang Pembangunan Langkawi

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed
LANGKAWI – Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamed dilaporkan senada dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang menganggap Langkawi sebagai permata negara dan menjadi tarikan utama pelancong untuk melawat ke negeri Kedah.

Justeru itu beliau mengharapkan agar lebih banyak kemudahan perubatan disediakan di pulau lagenda tersebut, seiring dengan peningkatan jumlah pelancong yang disasarkan untuk beberapa tahun yang akan datang.

“Sejak Langkawi diisytiharkan sebagai pulau bebas cukai pada 1987, pulau ini mencatatkan peningkatan pelancong yang ketara,” katanya yang dipetik dari Bernama. 

Mohd Najib semalam menganggap Langkawi sebagai permata negara yang mampu menarik jutaan pelancong dan menjelaskan betapa pentingnya pembangunan untuk terus dilaksanakan di pulau yang di iktiraf antara tercantik di dunia itu.

Dr Mahathir berada di pulau tersebut bagi merasmikan Global Doctors Clinic Langkawi, satu rangkaian hospital dan klinik swasta antarabangsa.

Kata beliau, walaupun kerajaan sebelum ini telah pun menambah beberapa infrastruktur perubatan tambahan di pulau bebas cukai itu, namun padanya ia masih tidak mencukupi dan perlu dilengkapkan dengan pusat perubatan swasta.

Menurut Dr Mahathir yang begitu sinonim dengan pembangunan pesat di pulau berkenaan, beliau menjangkakan Langkawi akan terus membangun dan mampu menarik seramai 10 juta orang pelancong setahun. – Kedahnews.com