Mukhriz Nafi Dititah Tandatangan Surat Letak Jawatan 2 Kali

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir
ALOR SETAR - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir mendakwa laporan yang mendakwa beliau telah dititah Jemaah Pemangku Sultan Kedah untuk menandatangani surat perletakan jawatan sebanyak dua kali adalah tidak benar.

Jelas Mukhriz, laporan media arus perdana yang dipetik portal dan blog yang beliau dakwa sebagai "pro-Najib" itu adalah satu pembohongan.

"As salam. Dakwaan dlm media perdana dan blog pro najib bahwa saya telah disuruh oleh Jemaah Pemangku Sultan Kedah untuk meletak jawatan dengan menandatangani surat tapi kononnya saya enggan melakukannya sebanyak dua kali adalah satu pembohongan semata2," jelas Menteri Besar itu.

Semalam, beberapa media arus perdana menyiarkan laporan mendakwa Mukhriz telah dititah Jemaah Pemangku Sultan Kedah sebanyak dua kali untuk menandatangani surat perletakan jawatan Menteri Besar namun beliau enggan berbuat demikian.

Laporan berkenaan turut dipetik oleh beberapa portal online dan blog yang dituduh Mukhriz sebagai 'pro-Najib'.

Walau bagaimana pun, Mukhriz tidak menjelaskan lebih lanjut sama ada Jemaah Pemangku Sultan Kedah ada menitahkan beliau meletak jawatan secara lisan atau tidak.

Beliau juga tidak menyatakan sama ada Jemaah Pemangku Sultan Kedah menitahkan beliau menandatangani surat perletakan jawatan untuk sekali atau lebih dari sekali dalam kenyataan tersebut. -Kedahnews.com