Dituduh Mandul, Ramai Minta Maaf Pada Raja Farah


Pelakon, Raja Farah Raja Aziz baru-baru ini mendedahkan bahawa dia sudah disahkan hamil anak pertama hasil perkahwinan kedua dengan suami Iskandar Ismail.

Aktres yang juga bergelar pengacara itu turut menyatakan bahawa orang ramai yang sebelum ini mencelanya seorang yang mandul meminta maaf kepadanya sebaik mengetahui khabar mengeni kehamilannya itu.

"Ada yang meminta maaf kerana pernah menuduh saya macam-macam sebelum ini. Bagi saya perkara ini normal semua orang membuat kesalahan. Berhati-hati sebelum menjatuhkan hukuman kepada orang lain juga.

"Sebab bagi saya yang melalui perkara itu, ternyata bukan mudah untuk diri ini menelan setiap pertuduhan. Kita sebagai wanita cepat sensitif dan emosi kita mudah dipengaruhi,” katanya memetik laporan sebuah portal tempatan.

Raja Farah juga tidak menafikan sebelum ini dia turut merasa tertekan mengenai isu berkenaan dan pernah bertanya kepada suaminya sekiranya dia tidak boleh hamil.

Namun, aktres itu menyatakan perasaan bersyukurnya dengan jawapan yang cukup positif yang diterima daripada suaminya itu.


“Pernah saya tanyakan kepada suami, jika benar saya tidak boleh mengandung, apa yang dia lakukan? Sampai begitu sekali rasa ragu dan bimbang saya.

“Ternyata saya telah mengahwini seorang lelaki yang sangat positif. Dia tidak melihat perkara ini sebagai sesuatu yang menakutkan. Jawapannya buat saya ketika itu amat mudah dan ringkas, ‘tidak mengapa kita terus berdoa dan berdoa’. Itu sahaja,” ujarnya lagi.

Raja Farah sebelum ini pernah mendirikan rumah tangga dengan Megat Bashirun Qhuyum Zakaria pada 2010 namun bercerai pada 25 Mei tahun lepas.

Dia mengahwini Iskandar pada 6 September lalu di Masjid Tengku Ampuan Jemaah, Bukit Jelutong, Shah Alam. –Kedahnews.com