Karpal Singh Diberi Anugerah Khas Badan Peguam Malaysia


BADAN Peguam Malaysia menobatkan mendiang Karpal Singh selaku penerima anugerah pencapaian sepanjang hayat (Malaysian Bar Lifetime Achievement Award) 2016.

Anugerah yang disampaikan pada majlis tarian dan makan malam tahunan Badan Peguam itu, diterima oleh keluarga mendiang termasuk isterinya Sangeer Kaur Deo.

Dalam satu muat naik di Facebook anak mendiang yang juga peguam, Gobind Singh Deo meluahkan perasaan terharu mereka sekeluarga atas pemberian anugerah tersebut.

Gobind mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat serta menyifatkan pencapaian bapanya itu banyak disumbang oleh ibunya sendiri yang sentiasa menjadi tonggak keluarga mereka.



Anugerah Malaysian Bar Lifetime Achievement Award, diperkenalkan sejak 2011 bagi menghargai dan mengiktiraf ahli yang banyak berjasa kepada Badan Peguam negara.

Penerima pertama anugerah ini adalah Raja Aziz Addruse pada 10 Mac 2012 diikuti Peter Mooney selaku penerima kedua, ketiga dan keempat. Mahadev Shankar kemudiannya menjadi penerima kelima anugerah ini, seterusnya Dr Radhakrishna Ramani dan terbaharu, mendiang Karpal Singh. –Kedahnews.com