Skuad Kedah Bertemu Sabah Untuk Suku Akhir Piala FA


KUALA LUMPUR - Pasukan berstatus kelab, Polis Diraja  Malaysia (PDRM) diundi bertemu juara Piala AFC 2015, Johor Darul Ta'zim (JDT) pada saingan suku akhir Piala FA 2016.

PDRM melayakkan diri ke suku akhir selepas menyekat kemaraan pendahulu Liga Super, Selangor dengan kemenangan 2-1 di Stadium Hang Jebat, Melaka dalam saingan pusingan ketiga, Jumaat lepas.

Sementara itu, JDT melangkah dengan bergaya ke suku akhir selepas menang selesa 4-1 ke atas Negeri Sembilan.

Dalam majlis undian yang berlangsung di Theatrette, Sri Pentas dan disiarkan secara langsung di TV9 pada Ahad, turut menyaksikan dua lagi pasukan berstatus kelab dari saingan Liga Perdana musim ini, Sime Darby FC diundi menerima kunjungan PKNS FC.

PKNS FC melakar kejutan selepas menewaskan pasukan handalan Liga Super,  Felda United FC dengan kemenangan tipis 3-2 untuk mara ke suku akhir manakala Sime Darby pula menyingkirkan saingan Pahang dengan kemenangan 1-0 semalam.

Sementara itu, dalam dua lagi undian, juara Piala FA 1995, Sabah diundi bertemu pasukan Kedah manakala Perak akan bertemu Kuala Lumpur.

Saingan suku akhir Piala FA akan berlangsung secara timbal-balik dengan  pusingan pertama berlangsung pada 18 dan 19 Mac ini manakala pusingan kedua pada 1 dan 2 April depan.

Sumber: mStar