8 Perkara Antara Punca Lelaki Berlaku Curang


Selalunya, apabila berlaku sesuatu perceraian atau perpisahan, pastinya ramai yang menyimpulkan persepsi terhadap golongan lelaki yang akan digelar ‘buaya’ dan sering dituduh mempunyai wanita lain sebagai "spare part".

Namun pernahkah terfikir tentang punca-punca sebenar bagi lelaki yang sudah mempunyai isteri atau teman wanita yang cantik dan comel, tapi tetap berlaku curang terhadap pasangan mereka?

Dibawah, Kedahnews.com senaraikan beberapa punca yang dikatakan antara sebab utama wujudnya golongan segelintir lelaki yang bagaikan "tak cukup kalau hidup dengan seorang isteri atau teman wanita".

1. Kacak

Lelaki yang kacak walaupun poket tak berapa nak tebal pun, saham tetap ada. Pasti ada wanita yang jatuh hati.

2. Bosan

Sering bergaduh bersama pasangan membuatkan lelaki berasa cepat bosan, dan kemudian berjumpa pula dengan madu yang baru. Jadi madu yang lama, dibuang lah sepahnya.

3. Kaya

Lelaki yang kaya mudah untuk terjebak dengan gejala curang sebab ramai wanita kat luar yang sanggup menjadi spare part. Asalkan dapat duit… Spesies pisau cukur…

4. Balas Dendam

Mungkin ingin membalas dendam lama perbuatan pasangannya yang curang sebelum ini. Luka di hati siapa yang tahu…

5. Queen Control

Selalunya, lelaki yang jadi mangsa queen control mempunyai kemungkinan yang tinggi untuk curang. Tak semua lelaki boleh tahan diperintah.

6. Cinta Lama

Sejarah mungkin berulang… Bila bekas kekasih muncul, mulalah masing-masing nak mengimbau kenangan zaman bercinta dulu. Tiba-tiba berputik kembali dan bermula pula edisi terkini, berlaku curang.

7. Selekeh

Imej merupakan antara faktor penting bagi lelaki. Jadi pasangan yang selekeh mungkin menyebabkan lelaki beraku curang.

8. Menyampah

Mungkin tak tahan dengan perangai gedik dan mengada-ngada yang over sehingga menyebabkan lelaki rimas dan menyampah, curang lah jalan penyelesaian yang paling mudah.

Namun begitu, tidak semua kaum lelaki bersifat sedemikian malah ramai lagi diluar sana yang setia pada yang satu dan akur pada diri yang tidak mampu memikul tanggungjawab beristeri lebih dari seorang! - Kedahnews.com