"Berhenti Sebar Cerita Palsu Siti Nurhaliza Hamil" – Rayu Pengurus


PENGURUS kepada penyanyi No. 1 negara Datuk Siti Nurhaliza, Rozi Abdul Razak meluahkan rasa kecewanya terhadap satu laman page Facebook iaitu Kaki Share berikutan menyebarkan berita palsu mengatakan penyanyi popular itu sedang hamil.

Susulan itu, Rozi meminta agar pemilik akaun Facebook tersebut memadam artikel tersebut sekali gus menghentikan penyebaran berta palsu itu.

Menurut Rozi, 42, kenyataannya terhadap sebuah portal online telah dimanupulasi oleh laman page tersebut dan menyifatkan tindakan itu sesuatu yang tidak bertanggungjawab.

“Saya kecewa dengan tindakan mereka. Disebabkan status dimuat naik itu membuatkan banyak pihak membaca dan mempercayainya. Malah banyak yang berkongsi di ‘page’ Facebook masing-masing.

“Saya yakin dan percaya pemilik akaun ini ialah orang Islam dan berbangsa Melayu. Jadi tentu dia mengetahui hukum memfitnah itu berdosa besar,” katanya yang dipetik dari Harian Metro.


Dalam pada itu, Rozi percaya tindakan laman page itu adalah mahu mengaut keuntungan demi kepentingan diri sendiri.

Sebelum ini, Kaki Share memuat naik satu artikel dengan menggunakan tajuk, ‘Terkini.. Siti Nurhaliza Hamil, Pengurus Siti Rozi Cipta Puisi Sepanjang Kehamilan Siti.” –Kedahnews.com