GAMBAR: Zahiril Kongsi Pengalaman Comel Bawa Anaqi Tunai Umrah

Gambar IG: Zahiril dan Shera
Aktor, Zahiril Adzim dan isterinya Shera Aiyob baru-baru ini membawa anak mereka, Nadi Anaqi menunaikan ibadah umrah di tanah suci Makkah dan bagi Zahiril, ia merupakan pengalaman berharga yang tidak dapat dilupakan buat mereka.

“Ia merupakan satu cabaran untuk saya dan isteri ketika membawa Anaqi ke tanah suci. Ada waktu saya kena dukung Anaqi terutama sewaktu melakukan ibadah tawaf.


“Waktu melakukan Saie, Anaqi juga sudah tidur, dan saya bersama Shera bergilir-gilir mendukungnya.

“Gua Hiraq yang sangat tinggi itu pun kami panjat membawa Anaqi, nak sampai ke atas sambil mendukung dia memang mencabar.

Anaqi ketika berada di dalam Gua Hiraq, lokasi pertama Allah menurunkan wahyu kepada junjungan besar, Muhammad bin Abdullah menerusi malaikat Jibril AS, mengangkat baginda sebagai Rasulullah.
“Itu merupakan hajat kami nak bawa dia masuk ke dalam gua tersebut. Alhamdulillah dapat juga kami bertiga duduk sebentar di dalam gua Hiraq”, kata Zahiril menceritakan pengalaman membawa anaknya menziarahi lokasi wahyu pertama diturunkan kepada Rasulullah SAW.

Zahiril juga berkongsi pengalaman dimana semasa membawa Anaqi menziarah makan Rasulullah SAW yang terletak di Madinah, Anaqi yang aktif terus sahaja mendiamkan diri.

Malah dia lena di bahunya selepas menyampaikan salam kepada Rasulullah SAW. –Kedahnews.com