Meloyakan! Sudah 23 Tahun Minum Air Kencing Sendiri


PELIK tapi benar.

Seorang lelaki warga China melakukan amalan jijik lagi meloyakan dengan meminum air kencingnya sendiri.

Ini kerana lelaki sudah lewat usia itu percaya air najis itu boleh mengubati penyakit yang ada dalam tubuhnya.

Malah, dia yang merupakan pengarah pemasaran Persatuan Terapi Air Kencing China memberitahu, telah melakukan amalan itu selama 23 tahun.

“Sudah 23 tahun (minum air kencing sendiri). Saya minum air kencing saya sejak usia saya 48 tahun. Air kencing dapat menyembuhkan pelbagai penyakit.

“Penyakit punggung, emfisema dan rabun jauh yang saya alami sebelum ini hilang selepas saya minum air kencing sendiri,” katanya.

Tambahnya, dia yang kini ketagih, meminum air kencing itu setiap hari sebaik sahaja bangun tidur,

“Saya meminum air itu yang saya siapkan pada malam sebelumnya dan juga memakan buah. Selepas itu, saya hanya akan meminum air kencing saya sendiri,” katanya yang tidak mual atau jijik untuk meminum air kencing.

Difahamkan, amalan meminum air kencing sebagai bahan perubatan juga terdapat di Barat dan dipanggil “urotherapy”. – Kedahnews.com