Suspek Kes Bunuh 4 Sekeluarga Di Kilang Ayam Amat Bahaya


GEORGE TOWN – Polis menyifatkan suspek kes bunuh empat beranak termasuk kanak-kanak lelaki berumur dua tahun di kilang pemprosesan ayam di Batu Maung di sini semalam, sebagai amat berbahaya.

Ini berdasarkan tindakan suspek yang mempunyai hubungan keluarga dengan mangsa, melepaskan 14 tembakan terhadap mereka.

Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Abdul Ghafar Rajab berkata usaha memburu lelaki berusia 32 tahun itu sedang giat dilakukan dengan bantuan polis Kedah dan Perak.

“Jika dia boleh menembak mati keluarganya termasuk budak berusia dua tahun, dia boleh melakukan apa sahaja,” katanya pada sidang media di sini semalam.

Dalam kejadian pukul 2.55 pagi semalam, empat sekeluarga mati ditembak, dipercayai oleh anggota keluarga sendiri menggunakan pistol, di sebuah kilang pemprosesan ayam di kawasan perindustrian Batu Maung.

Suspek kemudian melarikan diri dengan kenderaan pacuan empat roda milik kilang berkenaan dan meninggalkannya di Bukit Mertajam. Tiada senjata ditemui dalam kenderaan yang ditinggalkan itu.

Abdul Ghafar berkata polis percaya lelaki terbabit membawa bersamanya pistol yang digunakan untuk menembak Toh Hock Choon, 50, dan pasangannya Tan Saw Sim, 55, Chung Wah Tong, 28, dan anak lelakinya yang dikenali sebagai Ah Bee, 2.

Berdasarkan rakaman CCTV kesemua mangsa ditembak dari jarak dekat dan Abdul Ghafar berkata polis percaya lelaki terbabit mengambil dadah.

Polis bagaimanapun tidak menemui dadah di tempat kejadian sebaliknya yang ada hanyalah peralatan menghisap dadah, katanya.

Beliau berkata polis percaya suspek masih berada dalam negara dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya atau melihat lelaki dalam keadaan mencurigakan supaya menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – BERNAMA