"Umat Islam Akan Terus Jadi Sasaran Fitnah Barat.." - Abdul Hadi

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang
KUALA LUMPUR – “Umat Islam akan terus menjadi sasaran fitnah (barat) kerana agamanya. Demokrasi, hak asasi manusia, kebebasan yang sebenar, keadilan yang saksama hanya ungkapan manis yang tidak dirasa kalau berbau Islam sahaja”

Itu peringatan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada seluruh umat Islam negara ini berhubung agenda pihak barat ke atas negara-negara Islam di melalui alasan demokrasi dan hak asasi manusia.

Tegas beliau, langkah barat menjatuhkan Presiden Mursi di Mesir serta sikap barat terhadap revolusi Islam bermazhab Syiah di Iran sehingga menyekat segala usahanya menyatukan umat menentang Israel sebelum ini antara contoh agenda tersebut.

“(Kini) semua negara barat mendesak supaya Turki menghormati undang-undang tidak menjatuhkan hukuman mati ke atas mereka yang nyata terlibat dalam rampasan kuasa yang gagal sedangkan mereka boleh melakukan pembunuhan beramai-ramai, menyerang Afghanistan dan Iraq kerana khabar angin adanya senjata merbahaya atau adanya seorang sahaja yang diburu seperti Osama bin Laden, Saddam Hussin, Muammar Ghadafi atau Ayatullah Khomeini.

“Mereka juga memejam mata terhadap pembunuhan rakyat Palestin, Rohingya dan terakhirnya hukuman mati ke atas para pemimpin Jamaat Islami di Bangladesh kerana kesalahan tidak menyokong perpecahannya daripada Pakistan setelah berlalunya masa lebih 40 tahun,” katanya dalam satu kenyataan media, semalam.

Sehubungan itu, Abdul Hadi menyiarkan semula Firman Allah S.W.T di dalam Al-Quran Surah Al-Baqarah ayat 120 yang bermaksud:
“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikut agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikut kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.”
  – Kedahnews.com