Stacy Masih Belajar, Akui Belum Sedia Bertudung


Setelah hampir setahun memeluk agama Islam sebelum mendirikan rumah tangga bersama Akim Ahmad, Stacy mengakui dirinya masih belum bersedia untuk bertudung sepenuhnya.

Menurut Stacy, dia mahukan perubahan itu berlaku secara semulajadi dan datang dari hati yang ikhlas, bukan secara paksaan kerana disuruh pihak tertentu.

“Sebenarnya Akim banyak memberi tunjuk ajar kepada saya. Pendekatan yang digunakan oleh Akim lebih relax, santai seperti mengajar kanak-kanak tentang agama.

“Akim tak pernah memaksa dan memberikan saya masa. Bukan muda untuk saya mendalami ilmu agama lebih-lebih lagi berkaitan dengan bacaan Al-Quran.

“Tentang tudung, berilah saya sedikit masa. Saya tak mahu berubah dengan drastik dan tergesa-gesa atas dasar desakan orang lain. Biarlah ia berlaku seiring dengan keikhlasan dan kehendak diri sendiri,” katanya kepada Projek MMO.

Stacy juga memberitahu bahawa Akim tidak pernah lalai dalam membimbing dan mendidiknya berkaitan agama Islam dan itu menyebabkan dia memahami dan mendalami Islam dengan lebih mudah. –Kedahnews.com