Adiknya Diva Hartawan, Kakaknya Hidap HIV Terpaksa Melacur


SIAPA tidak kenal Mariah Carey, diva terkenal yang kaya-raya dengan harta yang dianggarkan sebanyak AS$510 juta, namun malangnya kehidupan kakaknya, Alison, 55, begitu menyedihkan.

Jauh beza dengan hidup Mariah yang dipenuhi dengan glamor dan disanjung peminatnya.

Alison menghidap HIV dan baru-baru ini dia telah ditangkap kerana menawarkan perkhidmatan sebagai pelacur di luar sebuah hotel di Ulster County, Upstate New York.

Perkhidmatan seks yang ditawarkan oleh kakak Mariah Carey ini disifatkan sebagai `sementara’ dan dia menggunakan lirik lagu Mariah bertajuk Fantasy yang diterbitkan pada 1995 sebagai `modal’ untuk mengiklan perkhidmatan pelacuran itu.


Polis kini menasihatkan mereka yang telah melanggan Alison supaya mendapatkan rawatan dan melakukan pemeriksaan segera.

Beberapa tahun lepas. Alison telah merayu kepada adiknya, memohon bantuan kewangan untuk mengubati penyakit HIV yang dialaminya itu.

“Mariah, saya sayangkan awak dan saya terdesak memerlukan bantuan, tolong jangan biarkan saya begini,’’ demikian rayu Alison kepada adiknya.

Kedua-duanya langsung tidak bertegur sapa sejak 1994.

Selain bergelut dengan HIV, Alison juga merupakan bekas penagih dadah dan pernah mengalami kecederaan di tulang belakang serta otak setelah rumahnya diceroboh pada 2014. –Kedahnews.com