Mat Sabu Gesa Tumpu Usaha Tambah Ahli PAN

SHAH ALAM - Ahli Parti Amanah Negara (PAN) diseru menumpukan usaha menambah ahli, meningkatkan penerangan dan membuka cawangan baharu sebelum PRU akan datang.

Presiden PAN, Mohamad Sabu berkata, ahli parti tidak harus terlalu menumpukan kepada perbincangan terhadap perkara-perkara bersifat sepekulasi atau khabar angin yang tidak sahih.

Katanya lagi, ia boleh mengganggu kerja-kerja membina kekuatan parti.

"Saya ingin menyeru kepada seluruh ahli Amanah (PAN) agar  tumpukan perhatian kepada tugas kita yang paling utama sebelum berbincang tentang sebarang spekulasi Pilihan Raya Umum (PRU) atau soal pembahagian kerusi.

"Amanah (PAN) di seluruh peringkat perlu memaksimumkan penggunaan ahli-ahli Jawatankuasa Nasional, Angkatan Wanita Amanah (PAN) , Pemuda Amanah (PAN) dan Wanita Amanah (PAN) memberi penerangan kepada seluruh rakyat," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya lagi, penyertaan bekas Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa perlu digunakan untuk meningkatkan lagi gelombang penyertaan masyarakat ke dalam PAN.

"Gunakan baki masa yang ada ini untuk kuatkan parti dengan menarik ahli seramai mungkin menyertai Amanah (PAN) menjelang PRU14 akan datang," katanya lagi.

Sumber: Sinar Harian