Smart Khalifah Kids Ambangan Heights Sokong World #QuranHour

Kanak-kanak Taska Smart Khalifah Kids, Ambangan Heights mempromosikan World #QuranHour pada 9 Zulhijjah.
SUNGAI PETANI - Seramai 30 kanak-kanak Taska Smart Khalifah Kids, Ambangan Heights di sini, berjaya menyempurnakan Simulasi Haji Cilik peringkat taska yang memberi pendedahan mengenai Rukun Islam kelima itu.

Pengusaha Taska, Norhartina Abu Bakar berkata, pendedahan itu memudahkan kanak-kanak memahami ibadah haji dan Rukun Islam dengan lebih mendalam sejak kecil.

Menurutnya, selain mempelajari teknik dan peraturan yang perlu dilakukan bagi menyempurnakan ibadah haji secara teori, mereka juga diberi peluang melakukan secara praktikal agar memahami dengan jelas bagaimana ibadah haji dilakukan.

“Ia sebagai salah satu pengisian dalam pembelajaran di sini yang turut menekankan pendidikan agama kepada kanak-kanak,” katanya.

Dalam masa sama, katanya, pihaknya juga mengambil peluang mempromosikan World #QuranHour yang akan diadakan serentak pada 9 Zulhijjah nanti.

“Secara tidak langsung , kita turut menggalakkan kanak-kanak mendalami dan mempelajari al-Quran dengan harapan, seluruh ahli keluarga mereka turut terlibat dalam World #QuranHour bertujuan mendekatkan diri dengan al-Quran,” katanya.

Sumber: Sinar Harian