Terlalu Rendah, Kedah Pertimbang Naikkan Sedikit Harga Tiket Bola Sepak


ALOR SETAR - Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) akan mempertimbang untuk menaikkan harga tiket perlawanan bola sepak di Stadium Darul Aman mulai tahun hadapan, sidang Dewan Undangan Negeri diberitahu semalam.

EXCO Sukan Kedah, Datuk Aminuddin Omar berkata kenaikan harga tiket itu tidak akan membebankan semua pihak terutama para penonton.

"Di Stadium Darul Aman, harga tiket yang dijual adalah yang paling murah dalam dunia. Ini boleh disemak dengan mana-mana stadium yang ketika ini tiket dijual pada harga RM10, RM16 dan RM22," katanya.

Beliau yang juga Setiausaha KFA berkata demikian bagi menjawab soalan Mahadzir Abdul Hamid (BN-Jeneri) yang ingin tahu mahu tahu sama ada KFA akan mengkaji semula harga tiket yang dijual di Stadium Darul Aman.

Aminuddin berkata, KFA masih dalam pertimbangan untuk mempertingkatkan kuota jualan tiket atas talian bagi perlawanan tertentu, kerana ia perlu mengambil kira pelbagai faktor antaranya sistem ketelusan penjualan tiket atas talian yang membolehkan penyokong pasukan lawan untuk monopoli pembelian tiket.

"Kapasiti Stadium Darul Aman sendiri yang cuma mempunyai 25,000 tempat duduk yang diinsuranskan perlu juga diambil kira selain kekangan perkhidmatan jalur lebar di luar bandar," katanya. - Bernama