JDT Pinjamkan Nazmi Faiz Pada Kelab Jepun Untuk Timba Pengalaman


PERNAH beraksi bersama kelab Beira Mar di Portugal, Nazmi Faiz Mansor kini sah menjadi milik pasukan bola sepak sensasi tempatan iaitu Johor Darul Ta’zim (JDT).

Walau bagaimanapun, kelibat pemain berusia 22 tahun itu tidak akan dapat dilihat beraksi di atas padang pada perlawanan musim hadapan kerana dia bakal dipinjamkan kepada sebuah kelab luar negara dari Jepun selama setahun.

Perkhabaran itu dimuat naik oleh laman Facebook Johor Southern Tigers dengan status berbunyi seperti berikut.

“Kami ingin mengucapkan tahniah kepada Nazmi Faiz Mansor kerana akan dipinjamkan dan bakal mendapat pendedahan di sebuah kelab dari Jepun selama setahun. Kami doakan yang terbaik buat beliau dalam meningkatkan corak permainan ke tahap yang lebih tinggi.

“Nazmi seorang pemain yang berpotensi besar dan merupakan pemain jangka panjang buat kelab JDT. Dengan pendedahan sebegini, pastinya beliau akan menjadi aset utama buat kelab pada masa akan datang. Selamat maju jaya buat anda. Luaskan Kuasamu Johor.”


Pemilik JDT, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menerusi sebuah laman akhbar tempatan memberitahu perancangan menghantar Nazmi ke Negara Matahari Terbit adalah untuk membolehkannya mengumpul pengalaman beraksi di tahap tinggi.

Nazmi yang dianggap aset terpenting oleh kelab yang telah menyandang juara Piala AFC 2016 yang lalu itu turut mendapat sokongan padu dari rakan sepasukan.

Perpindahan Nazmi ke JDT menjadikannya pemain ke 8 Selangor yang disambar selepas Amri Yahyah, Safiq Rahim, Mahali Jasuli, Farizal Marlias, Asrarudin Putra Omar, S Kunanlan serta Azrif Nasrulhaq. –Kedahnews.com