PKR Patut Malu Saifuddin Penasihat Strategik Guan Eng


KUALA LUMPUR – DAP berjaya mendapatkan Datuk Saifuddin Nasution Ismail selaku Penasihat Strategik Kerajaan Pulau Pinang kerana kesilapan dan keangkuhan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyusun kroni korupnya di Selangor.

Justeru, bekas pemimpin PKR, Badrul Hisham Shaharin atau lebih mesra dengan panggilan Chegubard dan antara pengasas parti itu yang kini mengetuai gerakan anti-Kerajaan, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengucapkan tahniah kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng kerana berani melantik Saifuddin memegang jawatan di Pulau Pinang.

“Tahniah kepada Guan Eng kerana tindakan berani dan tidak membazirkan guna tenaga dalam Pakatan Harapan. Untuk rekod Saifuddin pernah menyusun dan melonjak tapak sokongan PAS Kelantan melalui latihan dan penyusunan strategik.

“Melalui lantikan ini juga seharusnya malu ialah PKR kerana menguasai kerajaan Selangor sebaliknya gagal menggunakan aset aset sumber tenaga manusia yang bagus dalam PKR sendiri sebaliknya kerajaan DAP Pulau Pinang pula yang memberikan kedudukan rasmi kepada aset PKR.

“Sudah tentu timbul isu Setiausaha Agung PKR kini bekerja dan digaji dibawah Setiausaha Agung DAP,” dakwanya dalam satu kenyataan yang disiarkan di chegubard.blogspot.my semalam.

Chegubard bagaimanapun melahirkan kebimbangan adakah Saifuddin akan diterima oleh PKR Pulau Pinang yang rata-rata dikuasai oleh puak kartel Timbalan Presiden PKR.

Malah, katanya, puak kartel itu sudah mula mendendangkan propaganda kononnya Saifuddin bakal dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang yang dikawal Guan Eng.

“Meneliti rekod Saifuddin saya yakin beliau mampu merangka dengan baik ke arah mengombak sokongan kaum melayu di Pulau Pinang keatas DAP. Namun halangan terbesar beliau ialah PKR Pulau Pinang.

“Jika beliau mampu memilih dan mengutip pasukan muda dari pemain pemain yang benci dengan politik dalaman tak kesudahan beliau akan berjaya, namun jika beliau terperangkap dan terlalu berhati hati dengan protokol beliau akan tersangkut,” dakwanya. –Kedahnews.com