Buku Fattah Amin Teruk Dikritik Netizen, Penuh Selfie...


Pelantun lagu Wanita Terakhir, Fattah Amin mengembangkan bakatnya dalam bidang penulisan dengan menghasilkan sebuah buku bertajuk 99 Kata-Kata Fattah Amin yang baru dilancarkan Sabtu lalu.

Kandungan buku yang dipenuhi dengan kata-kata semangat dan inspirasi kepada pelakon berusia 27 tahun sepanjang bergelar anak seni.

Walau bagaimanapun, pelancaran buku tersebut mendapat kecaman daripada netizen yang menganggap buku tersebut tidak sepatutnya diterbitkan dan Fattah hanya mengambil peluang di sebalik popularitinya sekarang.

Netizen mengkritik isi kandungan buku tersebut yang hanya dipenuhi dengan kata-kata inspirasi dan gambar Fattah serta harga yang dikenakan tidak sesuai iaitu RM58 untuk Semenanjung Malaysia dan RM68 untuk Sabah dan Sarawak.

Ada juga netizen menasihatkan Fattah untuk memperbaiki mutu lakonan daripada mencuba bidang lain.





“Fattah Amin patut siapkan dirinya dengan bekalan menjadi aktor dan penyanyi yang baik. Bukan mencuri peluang cari untung bikin buku pula,” tulis Fazleena Hishamuddin.

Buku yang dihasilkan Fattah, 27, itu dilakukan sejak tiga bulan lalu sebagai usaha untuk berkongsi dengan peminat supaya mereka juga mendapat inspirasi daripada buku tersebut. – Kedahnews.com