Dakwa Difitnah, Gabby Saman Bekas BF


BELUM reda ‘ribut’ kontroversi kecurangan yang dipukul canang oleh bekas kekasih tunang aktor Datuk Hans Isaac kelmarin, lelaki bernama Robin Coenraad itu mendedahkan dia telah dilayangkan surat saman daripada Gabriella Robinson atau Gabby, semalam.

Sekali lagi menggunakan Facebook sebagai ‘platform’ untuk meluahkan perasaan, Robin telah memuat naik surat saman yang diterimanya kira-kira pukul 11 malam semalam (Rabu).

Menerusi surat itu, Gabby telah mendakwa Robin memberikan kenyataan berunsur fitnah.

Dia juga meminta bantuan rakan-rakan Facebooknya kerana menurutnya, terdapat sebuah kereta yang sedang parkir di luar menunggu untuk dia menandatangani surat tersebut.

“Sesiapa boleh bantu? Saya telah disaman dan terdapat sebuat kereta di luar menunggu saya untuk tandatangan surat itu. Tolong bantu saya,” tulis Robin didalam statusnya.

Bagaimanapun, Robin telah memadamkan surat dan status itu daripada akaun FBnya beberapa jam kemudian.

Sebelum ini, Robin telah membuat peminat industri hiburan gempar apabila meluahkan perasaan sedih dan kecewanya apabila mengetahui teman wanitanya iaitu Gabby akan berkahwin dengan lelaki lain melalui laporan berita.

Malah, Robin juga mendedahkan bahawa mereka baru sahaja menghabiskan masa bersama beberapa hari sebelum berita lamaran Hans itu menjadi tajuk utama media massa.

Bagaimanapun, Hans menghadapi berita ini dengan penuh gentleman, malah membela bakal isterinya itu melalui Instagram dan FB miliknya.

Menurut Hans, Gabby dan lelaki itu sudah putus cinta bertahun lamanya dan ini hanyalah percubaan Robin untuk menjatuhkan maruah tunangnya. –Kedahnews.com