Piala AFC 2017: JDT Beraksi Dalam Cuaca Panas Di Myanmar


JOHOR BAHRU – Pemain Johor Darul Ta’zim (JDT) dijangka bermain dalam cuaca panas sewaktu menentang Magwe FC pada perlawanan kedua saingan kumpulan H Piala AFC 2017 di Myanmar hari ini.

Ketua Jurulatihnya, Benjamin Mora bagaimanapun menganggap keadaan cuaca yang panas itu antara cabaran yang harus ditempuhi oleh anak buahnya dalam saingan Piala AFC musim ini.

“Kami akan beraksi dalam keadaan cuaca yang panas namun itu adalah cabaran yang harus kami tempuhi dan pemain perlu sentiasa fokus dalam perlawanan.

“Saya percaya pemain kami akan memberikan komitmen yang tinggi untuk memburu kemenangan menentang pasukan Magwe FC,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mora berkata, beliau juga optimis pemain yang diturunkan nanti mampu memberi persembahan terbaik bagi mendapatkan tiga mata berharga untuk mengekalkan kedudukan JDT di tangga teratas peringkat kumpulan.

Kelab JDT pernah tewas pada peringkat separuh akhir Piala AFC 2016.

JDT musim ini bagaimanapun menampilkan corak permainan berbeza dan memiliki ramai pemain muda serta pemain luar negara yang baru. – Kedahnews.com