Sanggup Terjun Tingkap Tinggalkan Kekasih Berdepan Penguatkuasa

Remaja ini ditinggalkan dalam bilik sementara kekasihnya terjun dari tingkap hotel.
BAHAU - Sanggup mengambil risiko dengan terjun tingkap hotel malahan meninggalkan kekasihnya dalam bilik antara ragam tiga pasangan yang ditahan malam semalam menerusi Operasi Bersepadu sekitar hotel di pekan Bahau.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintenden Noor Zainy Mohd Noor berkata, lelaki berusia 23 itu bertindak sedemikian ketika anggota penguatkuasa dari Jabatan Agama Islam Negeri Sembilan (JHEINS) dan polis menyerbu hotel berkenaan sekitar jam 10.30 malam.

"Manakala kekasihnya yang berusia 18 tahun bagaikan tidak sempat bersiap apabila turut menyarung baju terbalik selepas dia mengambil masa hampir setengah jam untuk membuka pintu.

"Namun tindakan teman lelakinya yang terjun tingkap setinggi lima meter sia-sia susulan hanya mampu berdiri di atas bumbung hotel selepas 'tersekat' di situ sehingga terpaksa menunggu anggota polis menyelamatkannya.

"Manakala pasangan kedua di tahan di hotel berlainan, remaja perempuan berusia 19 tahun bersama kekasihnya berusia 25 tahun juga mengambil masa untuk membuka pintu berikutan masing-masing 'nyenyak' tidur bersama," katanya yang mengesahkan laporan semalam.

Noor Zainy berkata, berdasarkan siasatan remaja perempuan itu sanggup datang ke pekan ini menaiki bas dari Muazzam Shah, Pahang untuk bertemu kekasihnya yang berasal dari Kuala Pilah.

Noor Zainy berkata, sementara itu, pasangan terakhir yang ditahan merupakan ibu dan bapa tunggal berusia 31 dan 33 tahun yang pada awalnya mengaku sepupu selain memberi alasan bahawa sepupu lelakinya itu datang ke situ hanya untuk membelikannya makanan.

"Lebih mengejutkan pasangan ini dipercayai datang ke hotel itu untuk menghilangkan gian susulan polis menjumpai peralatan dan serbuk dipercayai syabu dengan anggaran berat 0.7 gram.

"Ketiga-tiga pasangan ini ditahan untuk siasatan lanjut dibawah Seksyen 61 (1) Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992 kerana percubaan persetubuhan haram.

" Manakala pasangan ketiga turut disiasat dibawah Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya (ADB)1952 dan 15 (1) ( a) ADB 1952," katanya.

Sumber: Sinar Harian