18 Sekolah Agama Rakyat Di Kedah Terima Sumbangan RM2,073,200


ALOR SETAR - Sebanyak 18 buah Sekolah Menengah Agama Rakyat di negeri Kedah hari ini menerima sumbangan bernilai RM 2,073,200 dari Kerajaan Negeri dalam satu majlis yang berlangsung di Sekolah Menengah Agama Makarimul Akhlak, Langgar, di Pokok Sena.

Selaku "tuan rumah", Pengetua Sekolah Menengah Agama berkenaan, Mumtaz Juhdi Mohammad yang terharu dengan kehadiran Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah mengucapkan rasa syukur dan berterima kasih tidak terhingga atas sumbangan berkenaan.

Meneruskan tugas dan khidmat bakti kepada rakyat Kedah, Ahmad Bashah yang sering menjadi "mangsa" kecaman penyokong parti pembangkang itu, bersama kepimpinan kerajaan negeri hari ini turun padang bertemu masyarakat di Parlimen Pokok Sena.

18 buah sekolah agama rakyat yang menerima sumbangan tersebut adalah SMAR Taufikiah Khairiah Al Halimiah,Padang Lumat, Sek Men Agama Islah,Pendang, Sek Men Agama As Siddiqiah dan Sek Men Agama Khairiah Pedu, di Padang Terap.


Selain itu, turut menerima sumbangan berkenaan adalah Sek Men Agama Daris, di Sungai Jagung, Sungai Petani, Sek Men Agama Diniah Islamiah dan Yayasan Khairiah, di Kupang, Baling, Sek Men Agama Nahdhah Hasanah, Melele, Jerlun, Maktab Pengajian Islam, Kodiang, Sek Men Agama Tarbiah,Pekan Kulim dan Sek Men Agama Ihsaniah Jangkang, di Kulim.

Juga menerima sumbangan ialah Madrasah At Taklimiah Al Khairiah, Tok Keling, Sek Men Agama Al Baqiatussolihat,Padang Mat Sirat, Sek Men Agama Makarimul Akhlak, Langgar, Sek Men Agama Hanafiah,Pekan Malau, Kulim, Sek Men Agama Darul Ulum, Jln Kuala Nerang, Madrasah An Nur Al Islamiah, km 4 Jln Sg Tiang, Pendang dan Sek Men Agama Ihsaniah, Kg Belantik, di Sik.


Meneruskan kesinambungan memberi khidmat terbaik kepada rakyat Kedah, Ahmad Bashah difahamkan tidak mempedulikan sindiran yang ditujukan padanya, sebaliknya tetap bersahaja mengangkat martabat pendidikan Islam tanpa mengira ideologi politik di negeri ini.

Menurut sumber, ziarah Ahmad Bashah hari ini bermula seawal jam 8.30 pagi bersarapan dengan rakyat di pasar rakyat di Taman Nuri, sebelum beramah mesra dengan peniaga, penduduk dan pengunjung di pasar pagi berkenaan.

Beliau kemudian menyampaikan sumbangan kepada 18 sekolah menengah agama dari seluruh negeri sebelum singgah di Masjid Kalsom di Langgar dan beramah mesra dengan anak-anak qariah yang hadir di sana.


Ahmad Bashah meneruskan ziarah dengan menandatangani "Plaque IKON Bandar Pokok Sena", melawat tapak perumahan PRIMA di Kampung Gajah Mati, sebelum ke tapak Loji Air SADA, di Sungai Santap, Pokok Sena.

Menunaikan solat asar di Masjid Lepai dan beramah mesra dengan penduduk di sekitarnya, Menteri Besar Kedah itu mengakhiri ziarah sehari beliau ke Pokok Sena dengan menyampaikan taklimat di Pusat Daerah Mengundi (PDM) di Lepai. - Kedahnews.com