Ahmad Bashah Rasmi Pantai Murni Waterfront


YAN - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah semalam hadir melancarkan perasmian Pantai Murni Waterfront, di sini.

Menyempurnakan majlis dengan menandatangani plak perasmian, beliau turut dibawa meninjau perubahan landskap pantai berkenaan yang berwajah baru dan lebih selesa bagi kegunaan pengunjung pusat tarikan pelancong itu.


Turut hadir mengiringi beliau adalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Jerai, Adun Guar Chempedak, Datuk Dr Ku Rahman Ku Ismail,dan pemimpin-pemimpin masyarakat.

Menteri Besar semalam mengadakan lawatan sehari bersama rakyat di Parlimen Jerai. 


Difahamkan, Pantai Murni Waterfront itu turut akan dilengkapi dengan sebuah masjid terapung yang bakal dibina tidak lama lagi.

Terletak kira-kira500 meter dari pekan Yan Besar, Pantai Murni menjadi tumpuan pengunjung untuk beriadah dan menikmati keindahan panorama pulau-pulau yang terdapat di sekitarnya seperti Pulau Bidan, Bunting, Telor dan Songsang.


Selain itu, pantai berkenaan juga menjadi lokasi strategik bagi pengunjung yang berhasrat untuk menikmati keindahan panorama matahari terbenam diwaktu senja.

Antara lain kemudahan yang tersedia untuk pengunjung adalah seperti taman permainan kanak-kanak, tandas awam, pondok-pondok rehat dan bilik persalinan. - Kedahnews.com