Janet Jackson Bercerai Selepas 3 Bulan Lahirkan Bayi?


LONDON – Bintang terkenal Amerika Syarikat (AS), Janet Jackson, kakak penyanyi terkenal dunia, Michael Jackson itu, dikatakan telah berpisah dengan suaminya yang juga jutawan Qatar, Wissam Al Mana.

Memetik laporan portal Daily Mail, hanya selepas tiga bulan melahirkan bayi perempuan, Eissa Al Mana, pasangan ini memutuskan untuk tidak lagi tinggal sebumbung.

Menurut sumber terdekat, pasangan yang telah lima tahun berkahwin itu berpisah kerana tiada kesefahaman lagi. Wissam merupakan ahli perniagaan terkenal warga Qatar.

“Sedihnya Janet dan Wissam tidak mampu lagi mempertahankan mahligai yang dibina dan membuat keputusan untuk jalani kehidupan masing-masing.

“Meskipun terlalu sibuk, mereka berdua tetap menjalankan tugas sebagai ibu dan bapa kepada anak tunggal biarpun tidak lagi tinggal bersama,” kata sumber itu.

Sementara itu, menerusi laman portal tempatan The Sun melaporkan bahawa misteri punca penceraian mereka berdua masih lagi menjadi tanda tanya.

Baik Janet, 50, mahupun Wissam, masing-masing mengunci mulut dan tidak mengembar-gemburkan hal tersebut. Ini merupakan penceraian kali ketiga buat Janet sendiri.

Sebelum ini penyanyi lagu Runway ini pernah berkahwin dengan penyanyi AS, James Curtis DeBarge pada tahun 1984 lalu tetapi mereka bercerai setahun kemudian.

Menerusi perkahwinan keduanya bersama produser muzik Rene Elizondo pada 1991 juga tidak bertahan lama dan akhirnya berpisah selepas sembilan tahun hidup bersama. – Agensi