Kereta Blok Jalan Di Langkawi, Iqram Akhirnya Mohon Maaf


SEJAK beberapa hari lalu, nama Iqram Dinzly tiba-tiba kembali jadi sebutan ramai selepas gambar kereta miliknya menghalang laluan utama di Pulau Langkawi, Kedah tular menerusi laman sosial.

Lebih panas, aktor itu bukan sahaja teruk menerima kritikan netizen atas kesalahan parkir tersebut malah dianggap ‘besar kepala’ apabila menyindir penulis nota yang diterimanya seolah-olah enggan mengaku kesalahan dirinya.

Tidak mahu isu terus berpanjangan, Iqram tampil memohon maaf dan secara terbuka meluahkan rasa kesal atas kesilapannya meletakkan kenderaan di tempat yang tidak sepatutnya

Menurutnya, dia tidak tahu tempat dia meletakkan kenderaan itu adalan laluan utama selain tidak mahir jalan di pulau peranginan terkenal itu.


“Ketika kejadian ruang parkir di Pekan Kuah, Chenang penuh dan saya nampak ada kereta lain yang meletakkan kenderaan mereka di bahu jalan.

“Jadi saya pun melakukan perkara sama memandangkan urusan saya di sebuah bank mengambil masa singkat sahaja.

“Demi Allah saya tak tahu itu laluan utama kenderaan kerana saya sangka ia jalan sehala,” kata Iqram kepada mStar Online.

Sementara itu, dia turut menjelaskan niat memuat naik kapsyen sedemikian menerusi laman Instagramnya hanya sekadar gurauan.

“Sejujurnya saya tidak marah cuma rasa agak keterlaluan apabila ia disebarkan di laman sosial oleh individu yang meletakkan nota itu pada kenderaan saya.

“Apabila saya memuat naik status mengenainya ramai pula menghentam saya. Jika baca betul-betul, tulisan saya itu hanyalah gurauan semata-mata.

“Saya memohon maaf atas kesilapan saya dan tak mahu perkara ini diperbesarkan lagi. Saya anggap ini sebagai pengajaran dan akan lebih berhati-hati selepas ini,” ujarnya.

Terdahulu, Iqram memuat naik gambar dirinya menerima nota yang ditinggalkan di cermin keretanya dengan tulisan “kereta besar otak kecik”.

Menerusi kapsyennya, Iqram menulis, “Bersyukor otak kecik namun jiwa besar iaitu sabar. Berbanding hati tersasar, niat beredar. Maaf sekiranya terkasar. #langkawiman ☺🙌🏻

“Secara jujurnya saya ingin berterima kasih kepada sang penulis yang kreatif ini dengan meletakkannya selepas menyentuh hak peribadi orang lain tanpa izin dan seterusnya memberikan inspirasi kepada saya. Keep it up a good work!” - Kedahnew.com