Warga Emas Sanggup Jual Tanah Untuk Berbini Muda


SULAWESI SELATAN – Ibarat lagu dalam salah sebuah filem lakonanan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, ‘kalau dah jodoh tak ke mana’.

Itulah yang dilalui oleh seorang warga emas di Indonesia yang baru-baru ini mengejutkan penduduk di bandar ini apabila berkahwin dengan seorang gadis 45 tahun lebih muda daripadanya.

Tajuddin Kammisi yang berusia 70 tahun menikahi gadis idamannya berusia 25 tahun, Andi Vytriana dan majlis mereka diadakan secara sederhana di daerah Liliriawang, Bengo, Sulawesi Selatan, Sabtu lalu.


Lebih mengejukan lagi, Tajuddin yang juga bekas Naib Wali Kota Parepare dikatakan sanggup menjual tanahnya demi membiaya pengajian Andi yang masih belajar di sebuah universiti tempatan di sana.

Dalam upacara akad nikah, turut disebut mas kahwin Rp150 juta (RM50,000), kereta mewah berharga Rp400 juta (RM134,247), rumah dan emas seberat 200 gram.


Perkahwinan pasangan itu dan jumlah mas kahwin yang besar menjadi viral selepas gambar mereka tersebar di media sosial.

Ketua Desa Liliriawang, Sunding, mengesahkan perkahwinan pasangan berkenaan.

“Jika dikira melalui kos majlis perkahwinan dan hadiah yang diberikan, boleh jadi sehingga RP1.4 bilion (RM462,000) atau lebih,” katanya. -Kedahnews.com