Akhirnya Nikki Berjaya Juga Beli Seluar Jeans Pertama


AKHIRNYA, selepas bertahun-tahun berada dalam kegemukan, seorang wanita yang pernah memiliki berat badan sebanyak 294kg akhirnya mampu membeli seluar jeans yang pertama untuk dirinya, selepas berjaya mengurangkan berat badan kepada 87.9kg.

Nikki Webster, 34, yang berasal dari Little Rock, Arkansas juga berjaya membuang 25kg lebihan kulit pada badannya selepas menjalani pembedahan pintasan gastrik, lebih setahun yang lalu.

Dia yang muncul dalam rancangan realiti TLC dengan judul My 600lb Life kini sudah mula berdating, iaitu sesuatu yang tidak mungkin dapat dilakukan ketika gemuk dulu.

“Berat badan saya telah melemahkan saya. Badan saya begitu menyakitkan dan saya membencinya. Ketika itu makanan adalah satu ketagihan kepada saya dan ia membunuh saya,” katanya.

Selepas menjalani prosedur pintasan gastrik itu, Nikki berjaya membuang 93 kg berat badan dalam masa setahun dan dengan bantuan terapi, dia memastikan berat badan Nikki tidak bertambah.


Kemudian dalam masa 12 ke 18 bulan, Nikki berjaya mengurangkan lagi 90kg.

Meskipun Nikki berjaya dalam proses pengurangan berat badan namun dia terpaksa bergelut dengan kesedihan selepas kawan baiknya, Michael meninggal dunia selepas menjalani pembedahan yang sama.

“Awal tahun ini, kawan baik saya Michael menjalani pintasan gastrik dan dia meninggal dunia. Ia menghantui saya,” kata Nikki.

Dan selepas kira-kira setahun dia menjalani pembedahan pintasan gastrik, kawannya, Marc telah mengajak Nikki keluar dan itulah buat kali pertama sejak bertahun-tahun Nikki keluar berdating. –Kedahnews.com