PAN Perlekeh Kabinet Baru PAS


ALOR SETAR - Parti Amanah Negara (PAN) secara lantangnya menyindir dan memperlekehkan kabinet baru PAS dengan menyifatkan barisan kepimpinan baru parti itu sebagai kurang berdaya saing.

Anggota Parlimen Sepang, Hanipa Maidin, yang juga merupakan bekas ahli PAS mendakwa barisan kabinet baru PAS tersebut dilihat langsung tidak layak untuk menjadi lawan kepada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14 akan datang.

Malah beliau menyindir mengatakan kabinet baru yang dibentuk PAS itu sebaliknya hanya layak untuk menjadi penghalang kepada konsert Selena Gomez.

"Itu pun kalau PAS masih lagi nak berlawan dengan BN,” katanya.

Sementara itu, Hanipa turut menyifatkan pemecatan Datuk Mustafa Ali sebagai pengarah pilihan raya peringkat nasional sebagai satu langkah yang salah dan bakal merugikan parti Islam tersebut

Mengkritik lantikan Ahmad Samsuri Mokhtar menggantikan Mustafa, Hanipa menyifatkan perbezaan kebolehan antara Setiausaha Politik Presiden PAS dengan "Cikgu Pa" itu bagai "langit dengan bumi".

“Saya hanya boleh geleng kepala saja. Saya dan kawan-kawan dalam PAN tahu sangat kemampuan dan kehebatan Cikgu Pa dibandingkan dengan mantan Setiausaha Politik Presiden PAS. Maaf, macam langit dan bumi,” katanya. – Kedahnews.com