Pembangunan Menara KL Putra Dilancarkan


KUALA LUMPUR – Pembangunan Menara Pusat Dagangan Dunia KL Putra yang bakal menjadi mercu ikonik baharu di ibu negara dilancarkan, hari ini.

Tarikh 11 Mei dipilih sebagai permulaan ras,o kerja pembangunan menara 70 tingkat itu secara rasmi bersempena sambutan Ulang Tahun UMNO Ke-71 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam ini.

Pelancaran pembangunan projek yang dijangka siap menjelang 2020 itu, bermula dengan tayangan visual memaparkan sorotan pembangunan Menara Pusat Dagangan Dunia KL Putra.

Ia merangkumi fasa perobohan medan tempat letak kenderaan Hentian Putra di hadapan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) serta peletakan cerucuk menara itu.

Selesai tayangan video itu, 15 individu berpakaian seperti hulubalang Melayu mewakili setiap negeri dalam Malaysia masuk ke dalam stadium dengan ketuanya membawa al-Quran dan sebilah keris.

Keris itu diserahkan kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak, oleh Pengerusi PWTC, Tan Sri Alies Anor Abdul sebagai simbolik penyempurnaan pembangunan Menara Pusat Dagangan Dunia KL Putra.

Penyempurnaan pembangunan menara itu dilancarkan dengan iringan lagu Bersatu Bersetia Berkhidmat dan sorakan ribuan ahli UMNO, sebelum montaj menara 70 tingkat itu dipaparkan. – BH online