Jalan Raya Di Kedah Mula Sesak


ALOR SETAR - Menjelang hari raya Aidilfitri yang bakal tiba beberapa hari lagi, hasil tinjauan Kedahnews.com di sekitar jalan raya di negeri Kedah mendapati beberapa jalan raya mula sesak apabila dibanjiri dengan kenderaan.

Hasil tinjauan kami juga mendapati jalan raya di sekitar bandar Alor Setar sesak teruk apabila orang ramai mula keluar untuk mencari persiapan hari raya Aidilfitri, tidak kurang juga jalan menuju ke Pekan Rabu di mana menjadi tumpuan orang ramai untuk membeli kuih raya dan sebagainya.

Kepulangan sanak-saudara dan anak perantau juga menjadi punca kepada lambakan dan kesesakan jalan raya yang berlaku di negeri tersebut, pemandi terpaksa mengambil masa selama setengah jam untuk melalui jalan-jalan di sekitar bandar Alor Setar.

Cuti hari raya dan kelapangan yang ada digunakan sepenuhnya oleh masyarakat di sekitar negeri Kedah untuk keluar bersama keluarga mencari juadah berbuka puasa dan juga kelengkapan hari raya seperti baju raya dan perhiasan rumah.

Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa berhati-hati ketika memandu dan bersabar melayan 'karenah' kesesakan jalan raya menjelang perayaan Aidilfitri beberapa hari lagi. - Kedahnews.com