Tak Serik Panjat Pokok Kelapa Walau Leher Pernah Terjerut

 Image result for leher terjerut ketika panjat pokok kelapa

ALOR SETAR - Sebelum ini viral sebuah video yang menunjukkan seorang lelaki  sedang bergelut untuk melepaskan diri apabila lehernya terjerut dengan tali di atas sebatang pokok kelapa.

Berpantang maut sebelum ajal, mujurlah  Mohd Zulhisyam Zulkifli, 23, berjaya diselamatkan oleh rakannya.

Mengakui dirinya mengalami trauma, namun begitu insiden yang hampir meragut nyawanya tersebut sedikit pun tidak mematahkan semangatnya untuk kembali untuk memanjat pokok kelapa semula.

“Tiada istilah serik untuk saya sebab nak cari rezeki. Sehari dua selepas kejadian itu, saya memang ada rasa trauma juga, sekarang alhamdulillah, tak ada lagi perasaan macam tu,” katanya, ketika ditemui di rumahnya, di Kampung Kokbah, Pendang, semalam.


Walau bagaimanapun, jika dia diberi rezeki dan peluang untuk menceburi pekerjaan lain, dia bersedia untuk menukar bidang pekerjaannya itu.

“Kalau ada dapat kerja lain, Insya-ALLAH saya akan terima,

“Saya bersyukur sebab tak alami patah di mana-mana anggota badan sebab saya tatuh atas bumbung kedai.

“Alhamdulilah sekarang  dah hampir sembuh, boleh jalan. Cuma masa mandi saya akan rasa pedih sikit sebab luka kena ayaq,” katanya. - Kedahnews.com