Jin Jadi Khadam Tolong Kutip Hutang


KAJANG – Perkhidmatan mengutip hutang sering kali dikaitkan dengan kumpulan gengster atau samseng, tetapi kini terdapat individu yang sanggup terjebak dengan perbuatan syirik apabila menggunakan makhluk halus sebagai orang tengah untuk menagih hutang yang tidak dibayar.

Caranya mudah, pelanggan hanya perlu memberikan gambar serta alamat tempat tinggal orang yang tidak membayar hutang tersebut bagi membolehkan makhluk halus itu dihantar untuk mengganggu individu berkenaan sehingga dia melunaskan hutang.

Bomoh kutip hutang yang dikenali sebagai Mohamad itu mendakwa dia menggunakan khidmat jin Islam bagi membantu mengutip hutang pelanggannya.

Jelas Mohamad, jin yang dihantar untuk mengutip hutang itu tidak akan mencederakan sasaran, sebaliknya sekadar mengganggu, menakutkan dan melembutkan hati mereka supaya menjelaskan hutang pelanggan.

“Saya jamin dalam tempoh tiga hari, awak pasti dapat semula hutang yang ditagih sebelum ini. Orang yang berhutang dengan awak tidak akan cedera sebaliknya lembut hati untuk membayar hutang.

“Jika cara baik tidak berjaya, saya akan suruh jin itu menakutkannya sampailah dia bayar hutang kamu. Jin itu akan menjelma jadi makhluk hodoh untuk buat dia hidup dalam ketakutan

“Bayaran tidak banyak, kalau berjaya kutip hutang itu saya hanya minta 20 hingga 40 peratus daripada jumlah hutang. Apa-apa pun awak datang dulu jumpa dan kita boleh bincang lagi,” kata Mohamad ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Sumber: Kosmo