Majoriti Guru Bersama Kerajaan BN - @MahdzirKhalid


PETALING JAYA - Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid yakin majoriti golongan pendi­dik  di negara ini  masih memberi sokongan dan bersama dengan kerajaan yang ditunjangi oleh Barisan Nasional (BN).

“Guru pada saya untuk kali ini bersama dengan kerajaan.

“Kalau ada sikit-sikit itu, kita harap mereka boleh faham bahawa UMNO dan BN merupakan kerajaan yang melihat kepada semua perkara termasuklah kakitangan awam, yang juga melibatkan para pendidik,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan di Kelab Golf Negara, Subang dekat sini semalam.

Yang turut hadir, Pemangku Ketua UMNO Bahagian, Jamaludin Razali dan Naib Ketua UMNO Bahagian, Datuk Abdul Mutalif Abdul Rahim.

Dalam pada itu, Mahdzir mempersoalkan tujuan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mengadakan jelajah dengan menggunakan lori di seluruh negara kononnya mahu memberi kesedaran kepada rak­yat untuk bersama dengan beliau membina semula negara.

Beliau percaya taktik digunakan Ahli Parlimen Pandan itu sengaja mahu menimbulkan kekeliruan dalam kalangan masyarakat dan semata-mata mahu meraih undi pada pilihan raya umum akan datang sahaja.

“Beliau mahu bina semula negara? Apa yang mahu dibina? Beliau kata mahu bina negara yang telah rosak? Di mana rosaknya” tanya Mahdzir yng juga anggota MT UMNO.

Mengenai tindakan Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan dari PKR, Hee Loy Sian memfailkan saman terhadap Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia kerana menolak soalannya berkaitan 1Malaysia Developement Berhad (1MDB), Mahdzir menjelaskan itulah warna-warna sebenar pembangkang.

Sepatutnya Loy Sian bercakap secara elok kepada Pandikar Amin di dalam Parlimen dan bukannya membawa terus perkara itu ke mahkamah sehingga memberi gambaran tidak baik kepada negara serta institusi Parlimen.

Sumber: Utusan