Lorong Tambah Nilai PLUS Ditutup Sempena Deepavali


KUALA LUMPUR - Kesemua 134 lorong tambah nilai di plaza tol lebuh raya PLUS Malaysia Berhad (PLUS) akan ditutup sementara dari 17 hingga 19 Okt ini bersempena cuti perayaan Deepavali.

Pengarah Urusan PLUS Datuk Azman Ismail berkata penutupan lorong itu bertujuan melancarkan perjalanan trafik dan mengurangkan kesesakan yang dijangka berlaku akibat pengguna lebuh raya beratur di lorong tambah nilai.

Bagaimanapun, Azman berkata lorong tambah nilai di plaza tol Bukit Kayu Hitam dan Bangunan Sultan Iskandar tidak ditutup.

"Pengguna lebuh raya perlu memastikan kad mereka mempunyai baki yang mencukupi sebelum memasuki lebuh raya atau menambah nilai kad di 9,200 lokasi lain termasuk mesin ATM, kedai serbaneka 24 jam dan stesen minyak di semua hentian rehat dan rawat di sepanjang lebuh raya," katanya dalam kenyataan hari ini.

Menurutnya, langkah penutupan lorong tersebut pada musim perayaan yang lepas telah berjaya mengurangkan kesesakan di plaza tol dan pendekatan yang sama akan diambil untuk musim perayaan akan datang.-BERNAMA