Mujahid Tangkis Dakwaan Nik Abduh Watak "Zombi Kg Pisang" Sama Dengan Penyokong PAN


FILEM 'Zombi Kg  Pisang' yang digambarkan sebagai 'perangai' penyokong Parti Amanah Negara (PAN) di kampung dan desa oleh bekas Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Aziz diulas semula oleh Naib Presiden PAN, Datuk Mujahid Yusof Rawa.  

Menurut Mujahid, filem itu tentang watak-watak yang berhadapan dengan bahaya kampungnya.
Watak-watak itu adalah tipikal watak Melayu yang penting diri dan ada agenda tersendiri, katanya yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar.

"Ia bukan tentang zombi itu tetapi bagaimana kita bertindak balas dengan bahaya.Cubalah adinda (Nik Abduh) cari sendiri watak manakah dalam cerita itu sesuai dengan cara berfikir adinda," tanya Mujahid dalam tulisannya di facebook beliau semalam. 

Nik Abduh dalam tulisan beliau di laman sosial itu kelmarin 'menyamakan' kumpulan yang meninggalkan PAS itu (penyokong PAN)  sebagai 'Zombi Kampung Pisang', sebuah filem yang menarik di peringkat awal tetapi lama kelamaan ia membosankan. 

Sementara itu, kata Mujahid pula, tulisan Nik Abduh penuh rasa ingin membuktikan sesuatu kepada kekasih bukan soal isi kandungannya.

Mujahid berpendapat, ia satu siksaan menanti keputusan sebenarnya. Mujahid kemudian turut memuatkan lirik lagu bagi 'menenangkan tidur' Nik Abduh: 

Jika benar cinta itu buta
Butakah mata ku
Berkali terluka masih jua ku menunggu
Apa yang ku ingin kan
Hanya kejujuran dalam perhubungan
Jika itu tiada apalah ertinya
Penantian ini hanya sia-sia..

Kekanda mu Bekas Ahli yang ‘meninggal’ PAS, Datuk Mujahid Yusof Rawa, Naib Presiden PAN - Kedahnews.com