"Ini Satu Penghargaan Amat Besar Sepanjang Hidup Saya"


ALOR SETAR – Meskipun mempunyai jadual lawatan kerja yang agak padat di negeri Kedah hari ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak masih sempat meluangkan masa melawat rumah seorang penoreh getah di Kampung Belukar, Pokok Sena, petang ini.

Penduduk kampung berkenaan, Mansor Salleh, begitu bertuah apabila rumah yang didiaminya sejak 30 tahun yang lalu sudi diziarahi Perdana Menteri yang turut diiringi Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

Mansor berkata, beliau amat bersyukur apabila pemimpin nombor satu negara itu sudi berkunjung ke rumahnya, satu perkara yang tidak pernah terfikir akan berlaku,dan akan menjadi kenangan seumur hidupnya.

"Saya dimaklumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) yang beliau (Najib) akan melawat saya di rumah ini, ini satu penghargaan amat besar sepanjang hidup saya," katanya yang mempunyai tujuh anak berusia lapan hingga 31 tahun.


Sebaik tiba, Mohd Najib meninjau keadaan rumah Mansor, 60, yang kelihatan agak uzur selain turut menyampaikan sumbangan Bantuan Rakyat Kedah (Barakah) kepada keluarga berkenaan.

Turut serta dalam lawatan itu ialah Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lada, Datuk Ahmad Lebai Sudin.


Memetik Bernama, Mansor berkata, dia dan keluarganya sudah tinggal hampir 30 tahun di rumah itu dan memaklumkan keadaan rumahnya agak usang selain hanya mendapatkan bekalan air melalui telaga berdekatan. – Kedahnews.com