Lagi Kes Pelajar IPT Jadi Mangsa Rogol Di Shah Alam?


DEWASA ini, kes jenayah berat di negara kita semakin hari semakin kompleks dan agak sukar untuk dikesan. Kes rogol adalah salah satu daripadanya.

Setiap hari ada sahaja berita berkaitan serangan seksual yang muncul di dada akhbar dan layar televisyen sehingga menimbulkan rasa gerun dalam masyarakat khasnya golongan gadis.

Sebelum ini, Malaysia digemparkan dengan berita kes seorang pelajar dari sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tempatan menjadi mangsa rogol dan samun.

Terkini, tular pula menerusi laman Twitter dan Facebook satu lagi kes rogol yang membabitkan pelajar IPT.


Perkongsian yang dimuat naik oleh netizen dikenali sebagai Fatin Ahmad Nizam itu mengatakan seorang lagi pelajar menjadi mangsa rogol di Menara U2, Shah Alam, Selangor.

Menurut perkongsian tersebut, Fatin memaklumkan mangsa telah dirogol di kediamannya sendiri yang terletak di lokasi berkenaan.

Berdasarkan screenshot perbualan menerusi aplikasi WhatsApp tersebut, pengguna yang dikenali dengan nama Dini menceritakan kronologi kejadian

Difahamkan, insiden pemerkosaan ini berlaku ketika mangsa yang namanya tidak didedahkan pulang ke rumah secara bersendirian.

Sewaktu mangsa sedang membuka pintu, dia telah didatangi oleh lelaki tidak dikenali yang bertindak luar jangkaan dengan mengejar lalu masuk ke dalam rumah dan merogolnya.


Bukan itu sahaja, malah Dini turut memberitahu sebelum ini rakan sebiliknya juga hampir menjadi mangsa lelaki ‘binatang’ berkenaan.

Susulan perkara itu, Dini tidak menolak kemungkinan lelaki itu adalah individu yang sama terlibat dengan kes rogol membabitkan seorang lagi pelajar di perhentian bas, Seksyen 7 sebelum ini.

Bagaimanapun hasil tinjauan daripada beberapa sumber, mendapati sehingga kini tiada sebarang laporan polis yang ditemui mengenai kejadian tersebut.


Setakat ini, kesahihan mengenai berita kes ini masih lagi tidak dapat dipastikan.

Bagaimanapun wanita diseru agar lebih berhati-hati dan elakkan berjalan seorang diri terutamanya ketika waktu malam bagi mengelakkan perkara tidak diingini terjadi.  - Kedahnews.com