Shawal Gembira Dapat Rumah Barakah Kasih Sumbangan Pejabat MB Kedah


ALOR SETAR - Tiada yang lebih menggembirakan bagi Mohd Shawal Saidin,27, isteri dan  tiga anak kecilnya, selain bersyukur kepada tuhan dan berterima kepada Menteri, Besar Kedah setelah dapat mendiami rumah yang lebih selesa.

Shawal yang dulu tinggal dalam rumah yang uzur kini menerima rumah baharu yang bernilai
RM36, 000 di Kampung Mata Air, Pokok Sena, Kedah. 

Rumah yang dibina atas bajet Pejabat Menteri Besar ini adalah projek bantuan langsung yang pertama dan projek kediaman kedua sedang dilaksanakan untuk sebuah keluarga lain yang mempunyai isi rumah seramai 16 orang. 

Projek rumah kepada penduduk miskin itu diserahkan oleh Setiausaha Politik Menteri Besar, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin semalam, mewakil Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

Kata Shaiful Hazizy, Menteri Besar sendiri telah meluluskan bajet untuk membina rumah berkenaan setelah melihat kedaifan rumah Syawal sebelum ini.
Rumah Barakah Kasih itu adalah antara program untuk membantu golongan yang memerlukan kediaman  dan dibina secara sukarela oleh pelatih GiatMara dalam Parlimen Pokok Sena, kata Shaiful Hazizy yang juga Ketua Pemuda UMNO negeri Kedah. 

Rumah tersebut memiliki tiga bilik tidur dan ruang tamu serta  dapur, mengambil masa tiga bulan untuk disiapkan.

Hadzir sama pada majlis penyerah kunci rumah berkenaan ialah Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena, Datuk Syed Ali Syed Rastan  dan timbalannya, Datuk Ariffin Man. - Kedahnews.com