Ugut Lelaki Guna Parang, Pengerusi Penduduk Didakwa


KUALA LUMPUR – Seorang pengerusi penduduk mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, hari ini atas pertuduhan melakukan ugutan jenayah bersenjatakan parang terhadap seorang lelaki, empat tahun lepas.

Marhisham Hashim, 57, didakwa melakukan ugutan jenayah dengan bersenjatakan sebilah parang sehingga mendatangkan ketakutan kepada Mohd Yusoff Abdul Rashid, 56, di Flat Sri Pahang, Bukit Bangsar, di sini, pada 5.20 petang, 13 April 2013.

Dia dituduh mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Noorelynna Hanim Abd Halim tidak menawarkan sebarang jaminan bagaimana tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu jaminan yang rendah dengan alasan dia adalah penanggung utama keluarga yang mempunyai empat orang serta memegang jawatan penting di kawasan tempat tinggalnya.

Majistret Maizatul Munirah Abd Rahman membenarkan Marhisham diikat jamin RM4,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 18 Januari bagi sebutan semula kes. – Bernama