Fathia Buat Hal Lagi, Banding Harga Minyak-Teh Ais


SEBELUM ini dia dikecam gara-gara komentari perkembangan semasanya yang kurang bijak di laman sosial, seperti persoalan mana datangnya ‘ikan’ dalam perkataan ‘tunafoto’ dan juga tentang sistem jual beli cashless.

Namun kini aktres Fathia Latif kembali lagi dengan ‘wadah minda’ yang terbaru! Wah, tak serik-serik nampak?

Pelakon ini sekali lagi dikatakan buat hal apabila mengeluarkan kenyataan tentang perbandingan harga minyak pula di laman Twitter miliknya, semalam.

Menerusi posting berkenaan, Fathia dilihat cuba membanding harga seliter minyak dengan sebotol air teh ais yang dibelinya di sebuah stesen minyak.


“Tadi pergi petrol station, nak beli lah bottled ‘teh ais’ dengan harga rm 4.50 sen! Ringgit Malaysia, Empat Ringgit Lima Puluh sen sebotol dan bukan satu litre!

“Lagi mahal dari harga minyak!! Jadi, saya nak tumpang tanya sikit. Siapa yang control harga barang dekat Malaysia ni eh?,” tulisnya menerusi posting tersebut.








Kenyataan tidak berasas yang di muat naik oleh Fathia itu dilihat telah menarik perhatian ramai netizen di laman tersebut.

Rata-rata antara mereka menghentam teruk pelakon ini kerana beranggapan Fathia keterlaluan dan bercakap seolah-olah tidak menggunakan otak.

Malah, terdapat juga yang beranggapan Fathia seolah-olah sudah tiada modal dan hanya ingin mencari publisiti murahan dek kerana namanya sudah tidak laku lagi.

Mohon sedar diri wahai Fathia. Kaji dulu sebelum bercakap ye dik..Sudah-sudah la mencari publisiti murahan. Tak penat ke? Hakak tanya je…-Kedahnews.com