Perak Sedia Rayu Hukuman FAM


IPOH - Persatuan Bola Sepak Perak (PAFA) akan mengemukakan rayuan terhadap hukuman oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) ke atasnya.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan berkata, PAFA merasakan mereka tidak wajar dipersalahkan oleh jawatankuasa disiplin FAM berikutan insiden yang berlaku.

Perak didenda RM35,000 dan diarah bermain dua perlawanan tanpa penonton di laman sendiri akibat salah laku penonton ketika perlawanan separuh akhir pertama Piala Malaysia 2017 antara Perak dan Johor Darul Ta'zim (JDT) di Stadium Perak, Ipoh 15 Oktober lalu.

Jawatankuasa disiplin FAM bagaimanapun menangguhkan satu hukuman bermain tanpa penonton itu dengan syarat tidak berlaku lagi kekecohan.

"PAFA susah mengambil semua langkah sewajarnya untuk meningkatkan kawalan dan keselamatan penonton. Namun berlaku juga kekecohan. Ia memang di luar kawalan kami," katanya.

Sehubungan itu Abdul Puhat meminta badan induk bola sepak negara itu menimbang rayuannya itu memandangkan PAFA terpaksa menanggung bebanan kewangan yang besar.

Dia juga meminta kerjasama peminat dan penyokong untuk memastikan perlawanan bola sepak dapat berjalan lancar dan dalam keadaan yang baik di masa akan datang.

Sumber: BH Online